15.07.2014

Layered Butterfly

Jeg har laget min aller første tutorial med den nye Tim Holtz diesen Layered Butterfly og jeg har brukt Dimensional Cutting Pad fra Sizzix. En kan da kutte ut sommerfuglen slik at det er bare vingene som kuttes ut. vanskelig å forklare, men se på bildene så forstår du det :-)








 Dette er Layered Butterfly diesen som det også følger med en embossingfolder i. 
 Det er Dimensional Cutting pad som ligger øverst her. Den er genial og morsom, får et helt annerledes kort. 
 

 Se så nå har jeg stanset ut sommerfuglen, men uten å kutte den helt ut, lekkert. 


Her har jeg farget embossingfolderen som føølger med med Distress Pumice Stone. Tok bare puta og dro over. 

Så distresset jeg litt med Pumice stone og frayed burlap.




Jeg brukte en tynn børste og Distress Marker på detaljene.
 Etterpå laget jeg meg ei maske av en annen sommerfugl som jeg la over den første. Jeg brukte diverse stenciler og farger på bunnen.  

Over stensilene brukte jeg en gul og en grønn Archival ink for at den ikke sjulle reagere med Distressfargene som er vannbasert. 

 Så litt stensil og distressing igjen.......

Så la jeg på et godt og tykt lag med cracle paint, jeg la papir under for ikke å søle på underlaget.


Molly koste seg på benken mens vi ventet på at det skulle tørke


 Se så nå er den tørr og fin med sprekker. 


 Jeg har stukket noen billetter med litt tekst og en tag innunder sommerfuglen. 



4 kommentarer:

  1. WoW! Dette er så fiiiint! Det er en flott tutorial - supert gjort Marianne! Og ja, den diesen er så lekker.. vil ha produkt!

    SvarSlett
  2. WOW Marianne.....
    Den var fantastisk flott....

    Klem fra Kaia

    SvarSlett
  3. Utrolig flott, du er bare så super flink. Kjempeklem fra meg.

    SvarSlett
  4. Å, så lekkert det ble!! Nydelig sommerfugl og kjempefine detaljer ellers også:-)
    God sommer!!

    Klem Laila.

    SvarSlett

Takk for alle de positive og gode tilbakemeldingene jeg får!
De setter jeg virkelig stor pris på. Ha en fin og kreativ dag :-)